sobota, 12 listopada 2011

Tortellini w sosie śmietanowym


Zamówiłam kiedyś we włoskiej restauracji i zasmakowało mi na tyle, że chciałam je odtworzyć. Lubie wracać do tego śmietanowego smaku, tym bardziej, że przyrządza się go tak szybko, że nawet nie wiedziałam, w którym momencie mam robić zdjęcia!  :)


Składniki:
  • makaron tortellini
  • opakowanie śmietany kremówki (500g)
  • masło
  • szynka

 Na początek do gotującej się, osolonej wody, wrzucamy tortellini. Powinno gotować się 15 minut-czyli w między czasie możemy zająć się resztą 


 Kroimy szynkę w cienkie długie paski i wrzucamy ją na rozgrzaną patelnię, lekko podsmażając, po czym...


...dolewamy zawartość śmietany. Śmietanę łatwo zważyć, dlatego dosyć często delikatnie mieszamy. Moim zdaniem słoność którą ma w sobie szynka starcza by doprawić sos, ale spróbujcie czy nie wymaga dodatkowego dosolenia :)


Okej, makaron powinien już być gotowy do odcedzenia. Kiedy mamy pewność, że już nie ma w nim nadmiaru wody, dodajemy go bezpośrednio do sosu. Całość mieszamy, tak by każdy makaronik "otulił się" sosem :P Gotowe! Im gorętsze, tym lepiej, więc zajadać od razu :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz